Merlot Tours logo

Rejsebetingelser

Her kan du l√¶se om vore generelle vilk√•r og betingelser ang. bestilling, betaling og depositum, modtagelse af materiale, √¶ndringer, afbestilling og forsikring etc. Har du yderligere sp√łrgsm√•l som du ikke finder svar p√• her, er du velkommen til at kontakte os. NedenstaŐäende bestemmelser er udarbejdet i overensstemmelse med ‚ÄúLov om pakkerejser‚ÄĚ, som g√¶lder for rejser bestaŐäende af flere dele, f.eks. indkvartering, cykelleje og flytransport.

Bestilling

Turen kan bestilles enten online via hjemmesiden, pr. telefon, e-mail eller ved personlig henvendelse hos Merlot Tours. Fra den rejsendes side er en bestilling bindende fra det √łjeblik, den meddeles - ogs√• n√•r dette sker mundtligt. Ved onlinebestillinger g√¶lder bindingen fra kundens side n√•r Merlot enten telefonisk har meldt tilbage at bestillingen er modtaget eller ved tilbagemelding pr. mail, da 24 timer efter mailens afsendelse. Denne understregning gives fordi hver eneste booking er en unik sagsbehandling, som igangs√¶tter megen korrespondance og dermed straks nogle bindinger mellem Merlot og vore partnere i udlandet.

Afbestillingsreglerne er gyldige fra dette tidspunkt for samtlige personer, som bestillingen omfatter. For Merlot Tours er aftalen bindende, når bureauet skriftligt bekræfter bestillingen ved at fremsende en faktura, der angiver rejsemål, dato og pris.

Depositum

For alle rejsende er depositum 1.500 kr pr. person. Til dette bel√łb skal l√¶gges afbestillingsforsikring dersom denne √łnskes (l√¶s om afbestillingsforsikring nedenfor). Depositum + evt. afbestillingsforsikring skal betales senest 8 dage efter modtagelse af faktura. Ved indbetaling af depositum bekr√¶fter du samtidig at have genneml√¶st og accepteret vilk√•r og rejsebetingelser.

Slutbetaling

Restbel√łbet for turen skal v√¶re indbetalt senest 60 dage f√łr turens startdag. V√¶r opm√¶rksom p√•, at vi ikke udsender p√•mindelse om betaling af restbel√łb.

Betaling

P√• fakturaen er anf√łrt de forskellige betalingsmuligheder. Du kan enten lave en bankoverf√łrsel eller benytte det fremsendte girokort. Ved bankoverf√łrsel, husk da altid at anf√łre fakturanummer. Der udsendes ikke kvittering for modtagelse af betalinger. Alle indbetalte bel√łb registreres naturligvis, og sker det, at vi ikke kan se et bel√łb indg√•et, vil kunden altid blive kontaktet f√łr en evt. annullering herfra. OBS! V√¶r opm√¶rksom p√• at vi ikke kan modtage betaling med Mastercard, Eurocard og andre kreditkort.

Udsendelse af dokumenter

Billetter og afrejseinformation bliver fremsendt med post når restbetaling har fundet sted, og således at du har dem 10-14 dage inden afrejsen.

Den rejsendes ændring af en tur

Ved alle √¶ndringer af mindre elementer i rejsebestillingen, som kr√¶ver fornyet kommunikation med udlandet, opkr√¶ves et gebyr p√• 200 kr. pr. sag, s√•fremt det er muligt for os at foretage den √łnskede √¶ndring. Ved mindre elementer forst√•s fx annullering eller tilk√łb af ekstra n√¶tter, aftensm√•ltider, cykelleje, k√łrsel af bagage mv. √Ündring af ud- og/eller hjemrejsedato, rejsem√•l og afrejselufthavn betragtes som en afbestilling og en fornyet bestilling (se regler vedr. afbestilling). Dog vil vi bestr√¶be os p√• at begr√¶nse det tabte bel√łb til mindst muligt afh√¶ngig af udefrakommende omkostninger.

Afbestilling

For alle bindende bestillinger til en rejse betales et bel√łb ved afbestilling: Ved afbestilling indtil 60 dage f√łr afrejsen er det indbetalte depositum tabt. Afbestilles rejsen 60-45 dage f√łr afrejsen er 50% af turens pris tabt. Afbestilles rejsen 45-30 dage f√łr afrejsen er 75% af rejsens pris tabt. Afbestilles rejsen mindre end 30 dage f√łr rejsen, er den fulde pris for rejsen tabt.

Afbestillingsforsikring

Samtidig med bestillingen af rejsen, kan der tegnes en afbestillingsforsikring. Pr√¶mien udg√łr 6% af rejsens samlede pris (beregnes pr person hvis kun enkelte deltager tegner forsikring. Dette indeb√¶rer at en afbestilling med begrundelse i d√łd eller alvorlig sygdom hos den rejsende selv eller deltagere i samme rejsegruppe, hos personer i egen husstand eller deltageres n√¶re familie kan ske uden andre omkostninger end den erlagte pr√¶mie uanset tidspunkt. Sygdomsforholdet skal dokumenteres med l√¶geattest. Forsikringen kan kun tegnes i forbindelse med k√łb af rejsen eller senest ved indbetaling af depositum. Forsikringen tegnes gennem Merlot Tours, som samarbejder med Gouda Rejseforsikring.

Rejseforsikring

Da alle Merlots rejser g√•r til et EU/E√ėS land, er du d√¶kket af den offentlige rejsesygesikring s√•fremt du har et bl√•t sundhedskort. (Hvis ikke kan det bl√• kort bestilles p√• www.borger.dk). Det bl√• kort d√¶kker almindelige udgifter til l√¶gebehandling og hospitalsophold ved ferierejser under 1 m√•neds varighed. Du er d√¶kket i samme omfang som landets borgere og hjemtransport er dermed ikke en del af d√¶kningen. Udgifter til hjemtransport pga. sygdom eller tilskadekomst kan du kun f√• d√¶kket hvis du har tegnet en rejseforsikring. Vi anbefaler derfor vores rejsende at tjekke deres forsikringer p√• rejseomr√•det. Bliver din bagage forsinket, beskadiget eller bortkommer den i.forb. med en flyrejse er luftfartselskabernes refusion relativt lille. Tjek derfor ogs√• din bagageforsikring. Rejseforsikring kan tegnes gennem Merlot, som samarbejder med Gouda Rejseforsikring.

Den rejsendes pligt

Det er din pligt ved bestillingen at opgive dit fulde navn, som det st√•r opf√łrt i dit pas (g√¶lder is√¶r rejser hvor fly indg√•r). Du skal s√•ledes ved modtagelse af bekr√¶ftelsen kontrollere, at for-, mellem- og efternavne i billetter og √łvrige dokumenter er korrekte. Du har ligeledes ansvar for at kontrollere, at modtagne rejsedokumenter er i overensstemmelse med det bestilte og straks informere Merlot Tours om en evt. fejl. Du skal desuden s√łrge for at dit pas er gyldigt.

Afbrydelse af rejse

S√•fremt den rejsende af en eller anden grund afbryder en rejse eller et ophold vil der ikke ske tilbagebetaling for ubrugte ydelser (hotel, transport, k√łrsel af bagage, flybillet eller andet). Eventuelle omkostninger til transport, hotel eller andet i forbindelse med en afbrydelse b√¶res af kunden selv.

Reklamationer

Eventuelle reklamationer skal straks frems√¶ttes til Merlot Tours' samarbejdspartner p√• stedet eller direkte til Merlot Tours, s√•ledes at fejlen kan afhj√¶lpes med det samme og med s√• f√• ulemper for den rejsende som muligt. Krav mod Merlot Tours i forbindelse med en reklamation, som ikke kunne l√łses p√• stedet, skal v√¶re Merlot Tours i h√¶nde i rimelig tid, dog senest 30 dage efter turens afslutning. Manglende reklamation p√• stedet og bevis herfor vil ofte medf√łre tab af retten til senere erstatning.

Prisforbehold

Priserne p√• dette web-site er bindende for Merlot. Den g√¶ldende pris er den pris som er oplyst i rubrikken "Rejsefakta" den dag rejsen er bestilt. Dog kan Merlot efter aftalens indg√•else forh√łje prisen p√• grund af udefra kommende √¶ndringer s√•som √¶ndrede br√¶ndstoftill√¶g, skatter, afgifter eller gebyrer for visse tjenesteydelser, s√•som lufthavns- og havnefgifter eller valutakurser, som er anvendt ved beregning af prisen for den p√•g√¶ldende pakkerejse. Ved √¶ndringer i fly/togpriser f√•r Merlot en frist til udstedelse til ‚ÄĚgammel pris‚ÄĚ, og vi har ret til at bede om yderligere depositum dersom udl√¶g til billet da v√¶sentligt overstiger allerede betalt depositum. Merlot skal hurtigst muligt underrette kunden om s√•danne typer pris√¶ndringer. Den aftalte pris kan ikke forh√łjes med mere end 10% af rejsens pris, og meddelelse herom skal v√¶re givet senest 20 dage f√łr afrejsen. S√•fremt betingelserne for en forh√łjelse af prisen ikke er opfyldt, kan kunden annullere aftalen og f√• indbetalte bel√łb tilbagebetalt.